Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Gästcitat för någon vecka sen

Av Elin Svensson - 3 mars 2010 01:27

Detta är precis innan sportlovsveckorna började på riktigt


Gäst: Vilken tid måste vi checka ut imorgon?

Ingerid (duty manager) + jag: Klockan 11.

Gäst: Så tidigt?!

Vi två: Ja, tyvärr. Vi har full ankomst imorgon.

Gäst: Ja men gästerna ska ju inte checka in förrän 15. Vad gör ni med rummen mellan 11 och 15?!


Ingerid och jag stod bara och hoppades att gästen snart skulle fortsätta prata så vi slapp förklara i detalj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Svensson - 16 mars 2010 10:08

I torsdags, efter att jag skrivit om hur klantig jag var, så hände det igen! På väg till jobbet missar jag en isfläck och sätter mig på rumpan/låret. Det gjorde riiiiktigt ont!     I søndags ramlade Daniel øver mig, på fyllan självklart, så s...

Av Elin Svensson - 11 mars 2010 06:52

Lördag: Jag hade lämnat några gäster och våra praktikanter på tågstationen, kör hem, allt går bra. Jag går av bilen, kopplar in sladden till kupévärmaren och ska gå tillbaka till hotellet. Jag vet att det är halt där men missar ändå. BANG säger det o...

Av Elin Svensson - 3 mars 2010 01:32

Gäst: Har ni sol där uppe? Jag: Tja, inte nu men tidigare idag ja Gäst: Har ni sol på hotellsidan också? Jag: Eeeeh, hotelsidan? Menar du vilken sida av hotellet du ska bo på? Gäst: Alltså på Vestlia-sidan eller Geilo-sidan Jag: Tja.. Geilo...

Av Elin Svensson - 3 mars 2010 01:22

Gäst: Ska inte minibaren på rummet fungera? Jag: Jo självklart. Gör den inte det? Gäst: Nej den har inte gjort det sen vi kom. Jag: Jag ska ringa efter någon som kollar på det.   Efter några timmar kommer gästen tillbaka Gäst: Min minibar...

Av Elin Svensson - 15 februari 2010 16:01

Ledig idag, skulle verkligen gå upp kl 9 även om jag la mig ca 02.30 inatt. Det gick inte så bra som jag hoppats på - har nog stängt av larmen och vaknar av det nästsista vid 09.30. Hittade Knuttis som kunde köra mig till Geilo-sidan för att köpa b...

Ovido - Quiz & Flashcards