Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Elin Svensson - 3 mars 2010 01:32

Gäst: Har ni sol där uppe?

Jag: Tja, inte nu men tidigare idag ja

Gäst: Har ni sol på hotellsidan också?

Jag: Eeeeh, hotelsidan? Menar du vilken sida av hotellet du ska bo på?

Gäst: Alltså på Vestlia-sidan eller Geilo-sidan

Jag: Tja.. Geilo-sidan har alltid mer sol men vi har sol på Vestlia-sidan också

Gäst: Har ni sol i backen också?

Jag: Eeeeeh, ja? Men inte lika mycket som på Geilo-sidan som sagt

Gäst: Okej. Men då har vi sol när vi kommer i helgen..?

Jag: Alltså vi har ju inte sol var dag. Vissa dagar är ju väldigt dimmiga och snöiga.

Gäst: Ja men det står på YR.no att det ska bli sol på lördag

Jag: Ja men då bliiiir det säkert så



Vilket tjat om solen!

Av Elin Svensson - 3 mars 2010 01:27

Detta är precis innan sportlovsveckorna började på riktigt


Gäst: Vilken tid måste vi checka ut imorgon?

Ingerid (duty manager) + jag: Klockan 11.

Gäst: Så tidigt?!

Vi två: Ja, tyvärr. Vi har full ankomst imorgon.

Gäst: Ja men gästerna ska ju inte checka in förrän 15. Vad gör ni med rummen mellan 11 och 15?!


Ingerid och jag stod bara och hoppades att gästen snart skulle fortsätta prata så vi slapp förklara i detalj.

Av Elin Svensson - 3 mars 2010 01:22

Gäst: Ska inte minibaren på rummet fungera?

Jag: Jo självklart. Gör den inte det?

Gäst: Nej den har inte gjort det sen vi kom.

Jag: Jag ska ringa efter någon som kollar på det.


Efter några timmar kommer gästen tillbaka

Gäst: Min minibar fungerar inte

Jag: Fortfarande inte?!

Gäst: Nej. Kan du ringa någon?

Jag: Tjaa.. De har ju slutat men då får jag ju ringa och kolla om det inte gick och fixa. *jag slår Thomas mobilnummer*

Gäst: Nej de har förmodligen inte fixat det

Jag: *lägger på luren* Förmodligen inte?!

Gäst: Nej!

Jag: Har du inte kollat den nu när du kom hem igen?

Gäst: Nej

Jag: Men då kan du ju inte veta om den är lagad eller ej!

Gäst: Vaddå? Går vaktmästaren in på rummet när vi inte är där?



ÅÅÅÅÅÅH!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards